Sajtóközlemények
Visa: A magyarok szívesen vennék, ha kedvezményekkel jutalmaznák a fenntartható vásárlást
07/09/2022
Budapest, 2022. szeptember 7. – Egy, a Visa megbízásából készült, a magyarok fenntarthatósághoz, vállalati társadalmi felelősségvállaláshoz való viszonyát és a kapcsolódó fogyasztói szokásokat vizsgáló új Ipsos kutatás[i] kimutatta, hogy a magyarok igénylik a fenntartható vásárlást jutalmazó kezdeményezéseket. A válaszadók 70%-a értékelné, ha kedvezmények, visszatérítések járnának a környezetbarát termékek választásáért. A felmérés szerint a magyarok elvárják a vállalatoktól a társadalmi felelősségvállalást, valamint az aktív szerepvállalást a fenntartható fogyasztói magatartás érdekében, miközben a lakosság negyede maga is hajlandó jelentős vásárlási és szokásbeli változtatásokra a fenntarthatóság jegyében. A magyar fogyasztók 62%-a fontos tényezőként veszi figyelembe vásárlási döntései során a társadalmilag felelős, hozzáadott értéket képviselő termékeket és szolgáltatásokat, és nagyjából ugyanennyien hajlandóak akár 5%-os felárat is fizetni.
A Visa az ecolitiq-kal együtt azon dolgozik, hogy minden Visa kártyatulajdonos valós időben, egyénileg kiszámíthassa bármely pénzügyi tranzakciója ökológiai lábnyomát. Emellett a megoldás hasznos, a fenntartható életmóddal és fogyasztással kapcsolatos tanácsokkal látja el az ügyfeleket, amelyek segítenek ökológiai lábnyomukat csökkenteni.
„A Visa-val együttműködő bankok fenntarthatóbb megoldásokkal segíthetik ügyfeleiket. Célunk, hogy a bankok kiszolgálhassák a változó fogyasztói igényeket és kihasználhassák a fenntartható üzleti modellekben rejlő lehetőségeket. A régióban is elérhető ’Visa Eco Benefits’ szolgáltatás magában foglal egy karbonlábnyom-kalkulátort, szén-dioxid kompenzációs opciókat és jutalmazási lehetőségeket a Visa kártyatulajdonosok számára” - nyilatkozta Hana Wasserburger, a Visa Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős tanácsadó igazgatója.
A kutatás szerint a magyarok 55%-a érdeklődik a bankkártyához kapcsolódó karbonlábnyom-mérés iránt. A régióban a szlovákiai Tatra banka bevezette úgynevezett Kék Bolygó Számláját, amely az ecolytiq karbonlábnyom-kalkulátorát is tartalmazza. A banki alkalmazásban a Tatra banka ügyfelei egyszerűen nyomon követhetik, milyen hatással volt a kártyás fizetésük a bolygóra - akár egy vonatjegy megvásárlásáról, akár egy helyi kereskedőtől beszerzett zöldségről van szó. Ez a lehetőség izgalmas változásokat eredményezhet a Visa kártyabirtokosok vásárlási szokásaiban.
„A Visa azzal járul hozzá egy fenntarthatóbb világ létrejöttéhez, hogy hálózatával, termékeivel, szolgáltatásaival, adataival és márkájával támogatja a fenntartható kereskedelmet és az átállást az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaságra világszinten. Célunk, hogy a fenntarthatóságot beágyazzuk a kártyákba és a számlákba is - így a fogyasztók jobban tájékozódhatnak a vásárlásaik hatásáról. A kutatás szerint a magyarok négyötöde a vállalati társadalmi felelősségvállalást az üzleti értékek megkérdőjelezhetetlen alapjának tekinti és tudatos hozzáállást vár el a cégektől. Bár a magyarok tisztában vannak a fenntarthatóságért viselt saját felelősségükkel, szívesen ruházzák azt át a vállalatokra. Ezért úgy látom, hogy azoknak van a legnagyobb esélyük a sikerre, akik odafigyelnek a vásárlók igényeire és a lehető legkönnyebbé teszik, sőt, akár jutalmazzák a felelős magatartást” - tette hozzá Kiss Ede, a Visa magyarországi igazgatója.
Magyarországon a Visa a Magyar Bankholdinghoz tartozó Takarékbankkal együttműködve kínálja a Takarék Fenntartható Lakossági Bankszámlához kapcsolódó Visa Zöld bankkártyát. A kártya 85,5%-ban újrahasznosított anyagokból készül, így csökkentve a környezetre gyakorolt hatást. A Takarékbank minden kártyás vásárlás 0,2%-át átutalja az Országos Magyar Méhészeti Egyesületnek, amely ezt az összeget a méhek megmentésére, az ökológiai egyensúly fenntartásában betöltött kulcsszerepük erősítésére és a magyar mézfogyasztás ösztönzésére fordítja.
A klímavédelem, a természeti erőforrásokkal való tudatos gazdálkodás és a helyi közösségeket támogató tevékenységek a felelős életmód széles körben elfogadott alapelveivé váltak Magyarországon is. A lakosság negyede hajlandó jelentős vásárlási és szokásbeli változtatásokra a fenntarthatóság jegyében. A válaszadók fele igyekszik fenntarthatóan élni, ha ennek során nem ütközik jelentős korlátokba. A megkérdezettek valamivel nagyobb hányada (62%) hajlandó több pénzt fizetni a társadalmilag felelős, hozzáadott értéket képviselő termékekért.
A Visáról:
A Visa (NYSE: V) a világ egyik vezető digitális fizetési szolgáltatója, amely évente több mint 215 milliárd fizetési tranzakciót bonyolít le a fogyasztók, kereskedők, pénzügyi intézmények és kormányzati szervek között több mint 200 országban és területen. Küldetésünk, hogy a világot a leginnovatívabb, legkényelmesebb, legmegbízhatóbb és legbiztonságosabb fizetési hálózatán keresztül összekapcsoljuk, lehetővé téve az egyének, a vállalkozások és a gazdaságok gyarapodását. Hiszünk abban, hogy az olyan gazdaságok, amelyek mindenkit, mindenhol magukba foglalnak, mindenkit, mindenhol felemelnek, a hozzáférést pedig a pénzmozgás jövője alapjának tekintjük. Tudjon meg többet a Visa.co.ukoldalon.
[i] Ipsos CSR & Reputation Research 2021: A Visa számára készített jelentés Magyarországra vonatkozik. A kutatást az Ipsos 2021 novemberében végezte, összesen 1007, 18-65 év közötti válaszadóból álló mintán.
Az esettanulmányok, összehasonlítások, statisztikák, kutatások és ajánlások kizárólag tájékoztató jellegűek és nem szolgálnak működési, marketing, jogi, műszaki, adózási, pénzügyi vagy egyéb tanácsadásra. A Visa Inc. nem vállal semmilyen garanciát vagy felelősséget a jelen dokumentumban szereplő információk teljességére vagy pontosságára vonatkozóan, és nem vállal semmilyen felelősséget a következményekért, amelyek az ilyen információkra való hagyatkozásból eredhetnek. Az itt található információk nem minősülnek befektetési vagy jogi tanácsadásnak és a cég az olvasókat arra ösztönzi, hogy amennyiben ilyen jellegű tanácsadásra van szükségük, kérjék hozzáértő szakember tanácsát.