Sajtóközlemények

Visa: egyre jobban bíznak az európai fiatalok a mesterséges intelligenciában

11/09/2024

40% a jelzáloghitel kérelmét is a mesterséges intelligenciára bízná


A technológiai fejlődés nemcsak az életünket változtatta meg, hanem azt is, hogyan költjük és kezeljük a pénzünket. A Visa legfrissebb, nyolc európai ország fiataljainak megkérdezésével készült kutatása szerint elmozdulás tapasztalható a fogyasztók körében a mesterséges intelligenciával kapcsolatban: a fiatalabb generációk optimistábbak a pénzügyi alkalmazások - például a befektetéseik kezelése vagy a hitel- és jelzálogkérelmek intézése - terén, mint a 65 év felettiek.

Budapest, 2024. szeptember 11. – Az európai fiatal felnőttek több mint harmada állítja, hogy jobban bízik a mesterséges intelligencia (AI) technológiában, mint egy évvel ezelőtt. A Visa legfrissebb felmérése[1] azt mutatja, hogy az európai fiatalok körében egyre pozitívabb a mesterséges intelligenciával kapcsolatos hangulat, és több mint 40%-uk szerint a mesterséges intelligencia pozitív hatást gyakorolhat a magánéletükre. A fiatalabb generációk nyitottak a technológia által kínált új megoldásokra: a 18-34 éves fiatalok 39%-a örülne neki, ha az AI kezelné a jelzáloghitelkérelmét.

A mesterséges intelligencia, mint az online biztonság növelésének eszköze egyre nagyobb teret nyer Európában. A Visa kutatásában vizsgált országok fiataljai a hitelkérelmek terén bíznak a leginkább az AI-ban. A megkérdezettek fele (49%) nyitottnak mutatkozik arra, hogy a mesterséges intelligencia nyújtson be hitelkérelmet helyettük, ha biztonságosan végig tudja vinni a folyamatot. Ezen túlmenően a megkérdezettek több mint negyede bízná a mesterséges intelligenciára a havi számlák kifizetését.

„A mesterséges intelligencia nem csupán átalakítja az iparágakat világszerte, de forradalmasítja is azokat, és a fizetési ágazat ezen átalakulás élvonalába tartozik. A Visa felmérése szerint az európai fiatalok általánosságban egyre nyitottabbak a mesterséges intelligencia használata kapcsán, amikor személyes pénzügyeik kezeléséről van szó” mondta Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője.„Becsléseink szerint az európaiak évente akár 250 milliárd euróval[2] többet is megtakaríthatnának, ha a pénzügyeik kezelésében olyan digitális eszközöket alkalmaznának, mint a mesterséges intelligencia” - tette hozzá.

30 éve a Visa volt az első hálózat, amely mesterséges intelligencia-alapú technológiát alkalmazott a kockázat- és csaláskezelésben, úttörő szerepet játszva a modellek alkalmazásában a fizetések során.[3]Csak az elmúlt 5 évben a vállalat több mint 10 milliárd dollárt fordított kiber- és technológiabiztonsági fejlesztésekre, hogy csökkentse a csalások mértékét és növelje hálózata biztonságát.[4]Ezek az erőfeszítések pedig kifizetődnek, mivel a Visa a 2023-as pénzügyi évben 40 milliárd dollár értékű csalás megelőzésében működött közre, ami csaknem kétszerese az előző évi összegnek.[5]A megelőzés sikerének köszönhetően sokan nem is tudták meg, hogy csalás áldozatává válhattak volna a technológia működése nélkül.

A mesterséges intelligencia óriási lehetőségeket rejt magában a pénzügyi szolgáltatások kapcsán, és a Visa ma már számos területen alkalmaz AI alapú megoldásokat, nemcsak a csalások felderítésére és megelőzésére.[6]

A Visa értéknövelt szolgáltatásai közel 200 terméket számlálnak az elfogadás, a tanácsadás, a kibocsátás, a nyílt banki szolgáltatások és a biztonság területén. A vállalat több évtizedes szakértelmének és jelentős befektetéseinek eredménye, hogy 100 különböző mesterséges intelligenciát használó alkalmazással segíti ügyfelei és a kártyabirtokosok védelmét.

Mind a vállalkozások, mind a fogyasztók személyre szabott, élményszerű és gördülékeny fizetési élményeket várnak el, amely lehetővé teszi számukra, hogy pénzügyeiket az egyéni igényeiknek leginkább megfelelő módon kezeljék. Ebben pedig az AI-alapú eszközök segíthetnek.


[1] Egyéb jelölés hiányában a sajtóközleményben felhasznált adatok a Visa 2024 márciusában és áprilisában Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Lengyelország, Németország, Svédország és az Egyesült Királyság 8000 fogyasztójának körében végzett tanulmányából származnak. Emellett 516 brit üzleti döntéshozót is megkérdeztek. A Gen Pop adatait súlyozták, hogy nem, iskolai végzettség, életkor, faj és régió alapján megközelítsék a felnőtt lakosságot.

[3] 30 years of AI and counting, Rajat Taneja, President of Technology, Visa, September 2023 https://usa.visa.com/visa-everywhere/blog/bdp/2023/09/13/30-years-of-1694624229357.html

[4] Forrás: Visa’s Growing Services Business Infused with New AI-Powered Products, 27/03/2024,https://www.visa.pl/o-korporacji-visa/newsroom/press-releases.3313565.html